Czy turystyka to dobry biznes?
Biznes turystyczny w Polsce od lat był w miarę stabilny, chociaż ostatnio ludzie odczuli ogromne konsekwencje nieefektywnego zarządzania. Nie jest to na pewno dobra wiadomość dla ludzi, którzy zainwestowali swoje pieniądze w wycieczki niezrealizowane przed biura.
Wartościowy biznes musi posiadać pewne szczególne cechy
Dobry biznes charakteryzuje się przede wszystkim sporym popytem na daną usługę. W turystyce na pewno taki stan rzeczy występuje. Po drugie stopa zysku musi być wysoka, a koszty minimalne. Obsługa podróży odbywa się w zasadzie zdalnie, a to klient musi wykonać większość rzeczy tj. dojazd itp. Trzeba jednak wyrobić sobie dobrą opinię na rynku, a to może być teraz trudne, ponieważ panuje na nim negatywny sentyment. Prawo też powinno zostać zmienione tak, aby licencje dostawały jedynie biura z odpowiednimi kwalifikacjami i potwierdzonym doświadczeniem.
Na zakończenie
Aby dobrze kontrolować biznes turystyczny trzeba wyrobić sobie wiele pozytywnych kontaktów, mieć wiele umiejętności dotyczących zarządzania, a przy tym potrafić przyciągnąć do swoich usług klientów. Wykształcenie można zdobyć na wielu uczelniach specjalizujących się w zagadnieniu, ale prawdę mówiąc turystyka przede wszystkim krajowa posiada wąskie pole rozwoju konkurencyjnego. Trzeba wiele wysiłku oraz pieniędzy, aby przegonić konkurencję. Niestety nie każdemu to się udaje, a to potwierdzają statystyki bankructw.