Dlaczego biura podróży stale bankrutują?
Systematyczne upadki biur podróży zmuszają branżę do podjęcia pewnych refleksji na temat własnej działalności. Czy w ogóle opłaca się prowadzić taki biznes i dlaczego w ogóle klientów po prostu się nie szanuje? W 2012 roku bankructw było bardzo wiele. Jakie są powody takiego stanu rzeczy?
Główne przyczyny porażki nowoczesnych biur podróży
Sprawa jest łatwiejsza do zrozumienia niż może się wydawać. Brak konkurencyjnej oferty w stosunku do innych podmiotów rynkowych. Za niskie ceny, a przy tym niewłaściwe zarządzanie papierkową robotą. Brak oferty dopasowanej do realiów rynkowych w kraju. Zbyt duża presja ze strony zarządzającej. Nieodpowiednie przepływy pieniężne. Często także defraudacja środków lub brak zabezpieczeń walutowych. W końcu hotele opłaca się np. w euro, a jego wartość może się różnie kształtować na rynku. Trzeba sobie uzmysłowić, że niekoniecznie biura upadają przez ogromną nieuczciwość i ograniczone przepisy, ale przez zwykłe błędy biznesowe, na których niestety cierpią turyści, którzy ufają swoim przewoźnikom, często nadmiernie.
Na zakończenie
Nieefektywne zarządzanie, brak pasji działania, zwykłe oszustwa, nierzetelni partnerzy oraz zwykła niewiedza odnośnie realnej sytuacji na rynku przyczynia się do wielu bankructw biur podróży. Przepisy krajowe powinny zmienić się na tyle, aby uniemożliwić wchodzenie na rynek jednostkom niedopasowanych do standardów światowych w obszarze turystycznym.