Rozwój turystyki
Popularność targów turystycznych nie dziwi nikogo. Chętnie organizowane mają wielu zwolenników. Liczba chętnych do zaprezentowania się na poszczególnych targach jest imponująca, choć jak powiadają eksperci w branży turystycznej – siła marketingowa targów nie jest zbyt wielka. Nie zmienia to jednak faktu, że organizatorzy tego typu imprez na brak wystawców nie narzekają.
Na czym polega fenomen targów? Czy turystyka i związana z nią branża potrzebuje takiej formy promocji?
Jak się okazuje w oczach organizatorów i agentów turystycznych, hotelarzy i restauratorów, przewoźników oraz innych podmiotów zajmujących się świadczeniem usług turystycznych takie targi są bardzo potrzebne. Ich główną zasługą jest ułatwienie kontaktu między tymi, którzy świadczą pojedyncze usługi (jak hotelarze czy właściciele obiektów gastronomicznych) a tymi, którzy łączą drobne usługi w atrakcyjny pakiet i sprzedają klientom. Targi to oczywiście nie tylko możliwość spotkania usługodawców z organizatorami turystyki. To jednocześnie szansa na zareklamowanie się i pokazanie swej obecności na rynku, z której tak chętnie korzystają wszyscy ci, którzy na stałe połączyli się z branżą turystyczną.